Medialle

Tälle sivulle tuomme tietoa ja tiedotteita Lammin Betoni-konsernia koskevista
ajankohtaisista asioista.

Tiedote 25.5.2021

Lohjan Saarenta — Kahden aikuisen kivitalokoti, käytännöllisin ja avarin tilaratkaisuin,
luonnon ja järvimaiseman ehdoilla.

Yksi Lohjan Asuntomessujen 2021 teemoista on sujuva arki niin tilasuunnittelussa, sisustusratkaisuissa kuin sijainnissakin. Lammi-Kivitalot vastaa tähän teemaan talomalliston ainutlaatuisella muunneltavuudella. Jokainen Lammi Kivitalo voidaan suunnitella yksilöllisesti. Niin myös asuntomessukohteemme, joka on kahden aikuisen arkeen sovellettu muunnelmayhdestä suosituimmista talomalleistamme, Saarennasta.

Lohjan Saarennan suunnittelun lähtökohtana on toiminut Lammi Ideakirjan Saarenta-talomalli, jonka on suunnitellut rakennusarkkitehti Hannele Haataja. Rakennuttajapariskuntaa miellytti erityisesti Saarennan tilaratkaisut ja kivitalojen
joustavat muunneltavuusmahdollisuudet. Valmiin talomallin pohjalta oli helppo lähteä työstämään oman tulevan kodin suunnitelmaa yhdessä rakennusarkkitehti Jukka Ulvisen
kanssa. Näin syntyi asukkaiden tarpeiden ja toiveiden mukainen, yksilöllinen Lammi Kivitalo.

1-kerroksisen talon pohjaratkaisu perustuu sekä neliöiden tehokkaaseen käyttöön että toiminnallisiin ratkaisuihin. Keittiö, ruokailu ja olohuone ovat yhtenäistä avotilaa. Avotilan eteen sijoittuu terassialue, josta sisätilan lailla avautuvat näkymät suoraan Lohjanjärvelle. Terassi rajautuu toiselta sivultansa talon saunasiipeen, jossa sijaitsee harrastehuone, sauna ja suihkutila. Päämakuuhuoneen vieressä on vaatehuone, jonka läpi kuljetaan päämakuuhuoneen yhteydessä olevaan wc:hen. Wc:n kanssa samassa tilassa sijaitsee myös vaatehuolto, jonka sijainti heti vaatehuoneen vieressä tuo tehokkuutta arjen toimintoihin. Kodin kaksi muuta makuuhuonetta tarjoavat mukavasti tilaa perheen jo aikuisten lasten vierailuille ja yöpymiselle sekä etätyöskentelylle.

Lohjan Saarennan sisustussuunnittelusta ovat vastanneet sisustusarkkitehdit Mikko Vesanen ja Anna Katriina Tilli, MAK Sisustusarkkitehtitoimistosta. Toiveet ja lähtökohdat
sisustuksen suunnittelulle ovat tulleet rakennuttajaperheeltä, talon tulevilta asukkailta.
Talon sisätiloissa on pyritty korostamaan sekä ympärillä olevaa luontoa että rauhaa ja läsnäoloa. Kantavana ajatuksena on ollut retriittimäinen tila, jossa ovat tasopainossa sekä hiljentyminen ja lepo että liikkuminen ja kehosta huolehtiminen. Sisä- ja ulkotilan toiminnot ja määritykset on tarkoitettu sulkeutuvan yhtenäiseksi kokonaisuudeksi suojaisan terassialueen muodossa.

Kaikissa kodin tiloissa on materiaalien, valaistuksen, kiinto- ja irtokalustuksen ja esim. vesikalusteiden osalta pyritty noudattamaan ajattomia ja yksinkertaisia määrityksiä. Ajatuksena on ollut, että koti olisi vielä 30 vuoden päästä määrityksiltään yhtä mieluinen ja yhtä ajankohtainen.

Lisätietoja:
Marjo Mäki, Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Lammin Betoni Oy
+358 207 530 457
marjo.maki@lammi.fi

Markus Inkiläinen, Markkinointi- ja kehityspäällikkö, Lammin Betoni Oy
+358 207 530 408
markus.inkilainen@lammi.fi

www.lammi.fi, @lammikivitalot, @lohjansaarenta, #lammikivitalo

Lammin Betoni on vuonna 1956 perustettu perheyritys ja kivirakentamisen pioneeri. Vuosikymmenten aikana alaa muovanneet tuoteinnovaatiot tekivät jo kauan sitten Lammista kivirakentamisen suunnannäyttäjän. Tänään Lammi on elinvoimainen ja vakavarainen alan markkinajohtaja, joka valmistaa huippulaadukkaita harkko- ja perustustuotteita, joista syntyy kunnianhimoisia ja yksilöllisiä kivitaloja. Yrityksen tuotantolaitokset sijaitsevat Lammilla, Vantaalla ja Dabrowa Gorniczassa Puolassa. Lammin asiakkaita ovat rakennusalan ammattilaiset ja omakotitaloja rakentavat perheet.

 

Lehdistötiedote 1.10.2019

Kivitalon uusi muoto

Lammi Kivitalo -suunnittelukilpailu arkkitehti- ja rakennusarkkitehtiopiskelijoille 1.10.–15.11.2019

Lammi Kivitalot on Suomen ostetuin kivitalomerkki. Erityisesti laadusta, designista ja luotettavuudesta tunnettu yritys etsii nyt uusia, ennakkoluulottomia näkemyksiä kivitaloarkkitehtuurista. Siksi se haastaa arkkitehti- ja rakennusarkkitehtiopiskelijat tutustumaan harkkorakentamisen materiaaleihin ja mahdollisuuksiin suunnittelukilpailun kautta.

Kaksi kilpailukategoriaa tämän päivän ja tulevaisuuden asumiseen

Kilpailun tavoitteena on löytää uusia ideoita ja harkkorakentamisen ratkaisuja pientalorakentamiseen ja arkkitehtuuriin kahdessa kategoriassa: Kaupunkitalo ja Tulevaisuuden talo. Kategoriat on valittu vastaamaan tämän päivän ja tulevaisuuden asumiseen.

Kaupunkitalo-kategoriassa paneudutaan nykytrendiin, jossa unelmana on asua pientalossa kaupungin palveluiden ja kulkuyhteyksien lähellä. Tulevaisuuden talo -kategoriassa etsitään opiskelijoiden ennakkoluulottomia näkemyksiä siitä, mihin pientaloarkkitehtuuri on muotoutumassa kymmenessä vuodessa.

Pääpalkintona 4 000 euroa

Kilpailussa jaetaan 4000, 2000 ja 1000 euron arvoiset rahapalkinnot. Lisäksi voittajatyöt (1-3 kpl) julkaistaan Lammi Ideakirja -talomallistossa suunnittelijatietoineen.

 Kilpailuaika on 1.10.-15.11.2019. Kilpailuun kannustetaan osallistumaan kaikki opintojaan suorittavat tai opinnoissaan loppusuoralla olevat, päättötyötään tekevät arkkitehti- ja rakennusarkkitehtiopiskelijat.

Kilpailun kautta Lammi Kivitalot haluaa edistää suomalaista kivitaloarkkitehtuuria yhdessä tulevaisuuden suunnittelijoiden kanssa. Kilpailun tulokset julkistetaan marraskuussa 2019.

Lisätietoja:

lammi.fi/suunnittelukilpailu

Markus Inkiläinen
Hallituksen puheenjohtaja, Lammin Betoni Oy
+358 207 530 408
markus.inkilainen@lammi.fi
www.lammi.fi

Lammi on vuonna 1956 perustettu perheyritys ja kivirakentamisen pioneeri. Vuosikymmenten aikana alaa muovanneet tuoteinnovaatiot tekivät jo kauan sitten Lammista kivirakentamisen suunnannäyttäjän. Siksi alalla nykyisin käytössä olevien tuotteiden ja käytäntöjen lähde löytyykin lähes aina juuri Lammilta.

Tänään Lammi on elinvoimainen ja vakavarainen alan markkinajohtaja, joka valmistaa huippulaadukkaita harkko- ja perustustuotteita, joista syntyy kunnianhimoisia ja yksilöllisiä kivitaloja. Yrityksen tuotantolaitokset sijaitsevat Lammilla, Vantaalla ja Dabrowa Gorniszassa Puolassa. Lammin asiakkaita ovat rakennusalan ammattilaiset ja omakotitaloja rakentavat perheet.

 

Tiedote 11.12.2018

Lammi uudistaa brändinsä Ida Framin kanssa

Lammi Kivitaloista parhaiten tunnettu Lammin Betoni uudistaa brändinsä Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Framin kanssa. Ida Fram valittiin Lammin kumppaniksi kilpailutuksen kautta.

Kivirakentamisen palveluita ja betonituotteita tekevä Lammin Betoni Oy on toteuttamassa mittavaa brändiuudistusta. Uudistuksessa kaikki konsernin yritykset ja tuoteryhmät tuodaan yhden Lammi-brändin alle. Samalla uudistetaan yrityksen visuaalinen ilme sekä kirkastetaan Lammin tarina ja ydinviestit kohderyhmittäin.

– Lammi on yli 60 vuotta toiminut perinteikäs suomalainen perheyritys. Ida Framin kanssa tehtävä markkinoinnin uudistus on suurin koko historiamme aikana. Odotukset ja tavoitteet yhteistyöllemme ovat korkealla”, Lammin markkinointi- ja kehityspäällikkö Markus Inkiläinen kertoo.

Ida Framin ja Lammin yhteistyö on alkanut brändityöllä ja visuaalisen ilmeen uudistuksella, messuosaston suunnittelulla, 32 talomallin ideakirjalla ja koko konsernin verkkosivuston uudistuksella. Lammin uusi visuaalinen ilme jalkautetaan yrityksen kaikkeen tekemiseen vuoden 2019 aikana.

– Lammi on Suomessa kivitalojen markkinajohtaja ja kivirakentamisen edelläkävijä. Haasteellisessa pientalorakentamisen markkinassa on tärkeää pystyä uudistumaan ja kehittymään. On upeaa olla mukana tekemässä kasvunälkäisen perheyrityksen uutta tulemista Suomessa ja kansainvälisesti, Ida Framin toimitusjohtaja Panu Laaksonen iloitsee.

Lammin tiimissä työskentelevät Ida Framissa projektipäällikkö Riikka Antila, AD ja luova johtaja Jirka Sauros, Copywriter Kati Hartikainen ja tuotanto-AD Jussi Salakka. Hakukonemarkkinoinnin ja verkkomainonnan ratkaisuista vastaa Simo Räsänen. Lammin Betonilla markkinoinnista ja brändiuudistuksesta vastaavat Markkinointi- ja kehityspäällikkö Markus Inkiläinen sekä Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Marjo Mäki.

Lisätietoja:

Markus Inkiläinen, Markkinointi- ja kehityspäällikkö, Lammin Betoni Oy
+358 207 530 408
markus.inkilainen@lamminbetoni.fi
https://www.lammi.fi

Panu Laaksonen, toimitusjohtaja, Palvelumarkkinoinnin toimisto Ida Fram Oy
+358 40 517 7931
panu.laaksonen@idafram.fi
https://www.idafram.fi

Lammin Betoni on 1956 perustettu Suomen johtava anturamuottien, betonikivien ja kivitalojen valmistaja. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2017 noin 13,9 miljoonaa euroa ja henkilökuntaa konsernin palveluksessa on 56 henkilöä. Yrityksen tuotantolaitokset sijaitsevat Lammilla, Vantaalla ja Dabrowa Gorniszassa Puolassa. Lammin asiakkaita ovat rakennusalan ammattilaiset ja omakotitaloja rakentavat perheet.

Ida Fram on Suomen ensimmäinen palvelumarkkinoinnin toimisto, joka yhdessä digitaalisen median toimiston Into-Digital Oy:n ja vaikuttajamarkkinoinnin toimisto Babler Oy:n kanssa palvelee asiakkaitaan 30 työntekijän voimin. Ida Framin asiakkuuksiin lukeutuvat Lammin lisäksi mm. Lomarengas, Folksam ja Laatutakuu.

 

Lehdistötiedote 10.10.2018

Lammi lanseeraa uuden tuoteinnovaation FinnBuildissa

Suomalainen betonituotteiden ja kivitalojen valmistaja Lammi on tuonut markkinoille pitkäjänteisen tutkimustyön tuloksena syntyneen uuden tuoteinnovaation. Ammattirakentamiseen suunniteltu Lammi Kuorikivi esitellään suurelle yleisölle FinnBuildissa.

Lammi Kuorikivi on kivirakentamisen uusin innovaatio, jonka ominaisuudet on suunniteltu vastaamaan ammattilaisten tarpeisiin ja toiveisiin. Kuorikivi yksinkertaistaa ja nopeuttaa rakentamista sekä lisää rappauspinnan lujuutta ja käyttöikää.

Kuorikivi on valueristeharkko, jonka ulkokuorena ja rappausalustana toimii 200×200 mm ruutuihin jaettu 25mm paksu, mallisuojattu betonikuori. Kantavana sisäkuorena toimii 200mm betonikuori ja eristeenä grafiitti-EPS. Kuorikivellä on erinomainen iskunkestävyys ja se on valmis rapattavaksi heti valun jälkeen.

“Lammi Kuorikivi syntyi halusta parantaa rappausalustan ja pinnan hallintaa sekä ominaisuuksia. Kuorikivi on pitkän tuotekehittelyn tulos ja syntynyt yhteistyössä TTY:n kanssa. Tuote on hyödyllisyysmallisuojattu. Kuorikivi-tuoteperhe käsittää yhteensä kuusi harkkotuotetta ja laajentaa entisestään Lammin tuotevalikoimaa ammattirakentamiseen”, Lammin markkinointi- ja kehityspäällikkö Markus Inkiläinen kertoo.

Toisena syksyn uutuustuotteena Lammi tuo Tassu-valmisanturamuottiin lisäraudoitteet. Kohdekohtaisesti tehdyt lisäraudoitteet on nyt saatavissa Tassu-valmisanturamuotteja myyviltä rautakauppiailta.

Uutuustuotteet ovat esittelyssä Lammin messuostolla 6H28.

Lisätietoja:

Markus Inkiläinen, Markkinointi- ja kehityspäällikkö, Lammin Betoni Oy
+358 207 530 408
markus.inkilainen@lamminbetoni.fi
lammi.fi

Lammin Betoni on 1956 perustettu johtava anturamuottien, betonikivien ja kivitalojen valmistaja. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2016 13,5 miljoonaa euroa ja henkilökuntaa konsernin palveluksessa on 50 henkilöä. Yrityksen tuotantolaitokset sijaitsevat Lammilla, Vantaalla ja Dabrowa Gorniszassa Puolassa. Lammin asiakkaita ovat rakennusalan ammattilaiset ja omakotitaloja rakentavat perheet.