Lammi Kivitalon toimitusprosessi on monimutkainen kokonaisuus ja siihen sisältyy iso määrä tuotteita ja palveluita, joista kootaan asiakkaille yksilöllinen ja laadukas Lammi Kivitalo. Erinomaiset tuotteet, joustava asiakaspalvelu sekä oikea-aikaiset ja täsmälliset toimitukset ovat erittäin tärkeitä asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden kannalta.
Asiakkaan näkökulmasta kenties tärkein henkilö, oman kivitalomyyjän lisäksi, on Lammi-Kivitalojen toimitusten hoitaja, joka hoitaa kaikki Lammi Kivitalo -toimituksiin liittyvät tilaukset ja toimitukset sekä yhteydenpidon asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin.
Lammin Betonin Lammi-Kivitalot asiakaspalveluvastaavana toimii Katariina Kivimäki, joka toimii Lammi Kivitalo -talopakettiasiakkaiden yhteyshenkilönä siitä eteenpäin, kun Lammi-kauppasopimus on tehty kivitalomyyjän kanssa. ”Toimenkuvaani kuuluu olla asiakkaiden yhteyshenkilönä kaikkiin Lammi Talopaketin toimituseriin liittyvissä asioissa. Otan vastaan toimituserien toimituspyynnöt ja sovin aikataulut asiakkaan kanssa, annan neuvontaa toimituserien aikataulujen suunnittelussa ja muissa hankkeen aikana ilmenevissä kysymyksissä sekä palautteissa.” Katariina kertoo monipuolisesta roolistaan. ”Lisäksi toimin myös Lammin laajan yhteistyökumppaniverkoston yhteyshenkilönä, sisältäen niin arkkitehdit, rakennesuunnittelijat, tavarantoimittajat kuin rakennuttajan valtuuttamat urakoitsijat, projektijohtajat ja vastaavat mestarit.” hän lisää.
Asiakaspalvelu rautainen ammattilainen
Katariina aloitti työt Lammin Betonin palveluksessa maaliskuussa 2018, joten työvuosia Lammilla on kertynyt jo yli 7 vuotta. Katariinalla on pitkä kokemus erilaisista asiakaspalvelutehtävistä ja se näkyy työn tekemisessä sekä Katariinan saamassa asiakaspalautteessa. Kaikki hoituu rautaisella ammattitaidolla ja tarkkuudella. ”Meillä on huipputiimi ammattilaisia, joiden kanssa saan tehdä töitä päivittäin kotimaisessa, vastuullisessa perheyrityksessä. Olemme kaikki yhdessä sitoutuneet tekemään parhaamme, jotta asiakkaiden rakennushankkeet saadaan onnistuneesti valmiiksi. Lammilla toimintaa kehitetään jatkuvasti, jotta pystymme varmasti tarjoamaan asiakkaillemme niin laadukkaat tuotteet kuin palvelutkin.”
Kokonaisuuden hallintaa, tukea ja ennakointia
Rakennushankkeessa on monta liikkuvaa osaa ja useita eri yhteistyötahoja, joten työ vaatii kokonaisuuden hahmottamista ja ammattitaitoa, että virheet pystytään estämään. Lammi-asiakas saa selkeät ja hyvät kirjalliset Rakennuttajan toimintaohjeet kaikkia toimituseriä varten, mutta ennen rakennushankkeen alkua Katariinan kanssa voi vielä käydä läpi kyseisen sopimuksen toimituserät, niiden tilausvaiheet, toimitusajat ja mitä pitää ottaa huomioon tilausta tehdessä. Näin voidaan varmistaa rakennushankkeen sujuva edistyminen ja rakennuttajalle jää selkeä kuva talopakettitoimitusten eri vaiheista.
”Parasta tässä työssä on se, että saa olla apuna ja tukena, kun ihmiset toteuttavat elämänsä ehkä suurinta hanketta ja rakentavat unelmien kotia perheelleen. Jokainen Lammi-Kivitalot rakennushanke on erilainen ja siksi koen tärkeäksi, että pystymme tarjoamaan yksiköllistä asiakaspalvelua kohdekohtaisesti koko rakennushankkeen ajan.” hän kertoo.
Rakennushanke saattaa kokonaisuudessaan kestää 1-2 vuotta. Siinä ajassa ollaan asiakkaiden kanssa yhteydessä lukemattomia kertoja ja ehditään tutustumaan joskus oikeinkin hyvin. ”Kyllä se erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä oleminen on ehdottomasti yksi tämän työn parhaita puolia. Joskus asiakas saattaa tulla hankkeen aikana jo niin tutuksi, että puhelimessa jutellaan myös niitä näitä ja yleisiä kuulumisia. Silloin tietää, että on onnistunut luomaan hyvän ja luottamuksellisen asiakassuhteen.”
Apua kaikissa tilanteissa
Katariinalta kysyttäessä, mitä hän haluaisi sanoa tai minkä neuvon hän antaisi asiakkaillemme, hän vastasi näin: ”Ota rohkeasti meihin yhteyttä, mikäli jotain kysyttävää ilmenee tai tuntuu, että tarvitset neuvoja, ei ole olemassa turhia kysymyksiä, vaan vastaamme mielellämme kaikkiin rakennuttajan mieltä askarruttaviin asioihin. Toimitusten puhelinnumero kannattaa tallentaa puhelimeen heti sopimuksen teon jälkeen ja ottaa yhteyttä jo alkuvaiheissa, kun hankkeen aikatauluja aletaan suunnittelemaan. Etenkin rakentamisen alkaessa on monta asiaa ja kysymystä mielessä, eikä niiden kanssa tarvitse jäädä yksin, tarjoamme mielellämme apuja ja neuvontaa. Meille voi aina soittaa, vaikka monta kertaa päivässä, jos siltä tuntuu.”
Ota yhteyttä:
Katariina Kivimäki
Asiakaspalveluvastaava, Toimitukset
020 7530 443
katariina.kivimaki@lammi.fi
Julkaisemme artikkeleita, jotka tutustuttavat lukijan paremmin Lammin henkilökuntaan, tuotteisiin ja palveluun. Meillä Lammilla on 45 henkilön tiivis työyhteisö, jossa jokaisella on tärkeä rooli, kun valmistamme asiakkaillemme huippulaadukkaita harkko– ja perustustuotteita huippulaadukkaisiin kivitaloihin sekä kellareihin.